zaterdag 27 oktober 2007

de kleine trucker

Toen Stefan (onze zoon) zo'n jaartje of 5 was, kreeg hij van ons een rooie mammoet skelter. En daar was hij niet meer vanaf te branden. D'r moest een kar achter "net als achter de truck". En daarom schreef ik dit liedje. Misschien iets voor de "Henk Wijngaard" onder ons.

De kleine trucker

Z'n skelter is een grote truck, knalrood en met veel chroom.
Hij rijdt van emmen naar Milaan, al was het in z'n droom
Want Emmen ligt hier naast z'n bed, de douche dat is milaan
jippieajee, de kleine trucker komt eraan.

in het hoekje bij z'n bed, begint de autobaan
en 's nachts slaapt hij in mamma's truckstop, bij het licht der maan.
'S morgensvroeg voor dag en dauw, is hij weer op de baan
jippieajee, de kleine trucker komt eraan.

Soms dan staat hij even stil, in z'n gedachten ver van hier
bij pappa in die grote truck, al is hij nog maar vier.
Tot mamma van beneden roept, het eten dat staat klaar
jippieajee, ja eens worden dromen waar

Één ding wist u zeker al, die kleine trucker is is mijn zoon
z'n foto staat hier in mijn truck, zijn lachen is mijn loon.
En soms wanneer het niet meer gaat, dan kijk ik naar mijn kind
jippieajee, mijn diesel gaat dan als de wind.

1 opmerking:

Anoniem zei

waw mooi gezegd(gezongen)
grz xxx
truckers dochter...