zaterdag 27 oktober 2007

Zeg mij waarom

op de melodie van "The lucky one" van Allison Krauss.

Dit vind ik persoonlijk een heel mooi nummer, omdat er heel veel van mijzelf inzit. Vragen die nooit opgelost zullen worden, terwijl ze, als je er "nuchter" over nadenkt, eigenlijk helemaal niet zo moeilijk op te lossen zijn. Dingen die zijn gebeurd, waardoor je gaat twijfelen of er uberhaupt een "hogere" macht kán bestaan, zoals de tragische dood van mijn vader en ons dochtertje Marloes. Kortom, een lied met, althans voor mij, een grote betekenis. En met de "geleende" muziek van een wereldster als Allison Krauss eronder, is het gewoon een mooi nummer.


Zeg mij waarom

Waarom kun je 's nachts de zon niet zien
gaat ze slapen net als wij misschien.
Staan er sterren aan de hemelboog
ligt een zandbank bij laagtij weer droog
Doet het pijn als iemand je verlaat
omdat diegene naar een ander gaat,
waarom, zeg het mij

Waarom sterft een zeehond voor zijn vacht
sluit men de ogen voor die wrede jacht.
Waarom kleurt de zon bij avond rood
sluit de Paus z'n heilig oog voor bloot.
Kan men met iemand, met een andere kleur
gewoon niet samen door dezelfde deur
Waarom, zeg het mij

refrein:

Zovele eindjes die je aan elkander wilt verbinden
zovele vragen waar je nooit een antwoord op zult vinden.

Waarom doet de mens elkander pijn
kan Palestijns en Joods niet samenzijn.
Doen de mensen soms zichzelf iets aan
wanneer ze niet meer in het leven staan.
Waarom was er toch geen medicijn
om haar te helpen want ze was zo klein.
Waarom, zeg het mij

instr.

Zovele eindjes die je met elkander wilt verbinden
Zovele vragen waar je nooit een antwoord op zult vinden.

Waarom doet de mens elkander pijn
kan Palestijns en Joods niet samenzijn.
Doen de mensen soms zichzelf iets aan
wanneer ze niet meer in het leven staan
Waarom was er toch geen medicijn
om haar te helpen want ze was zo klein
Waarom, zeg het mij

Geen opmerkingen: