zaterdag 27 oktober 2007

truckersgebed

Waarom ik dit geschreven heb,is mij nog steeds een raadsel. Van huis uit zijn wij niet kerkelijk opgevoed. Integendeel. Vader wierp alles wat met kerk of geloof samenhing verre van zich.

Ik denk dat het toch iets te maken heeft met de drang om ergens bij te horen, of gewoon omdat het mijns inziens naief is om te denken dat wij in dit mega universum alleen zijn.

Of misschien is er wel gewoon een hogere macht. Ik weet het niet, ik denk dat ik het gewoon een mooi gedicht vond.

En dan zeggen ze ook nog dat ík onzéker ben, haha.



Truckersgebed



Oh Heer die in den heem'len zijt
geleid mij met Uw zegen.
Als ik over 's Heeren wegen rijdt
door ijzel, mist of regen.


Weest' voor mij een wakend oog
tijdens nachtelijke uren.
Als de maan staat aan den hemelboog
en ik het duister in moet turen.


Weest' mijn handen aan het stuur
daar waar kind'ren spelen.
Want een kinderleven is zo puur
laat niet de dood hen stelen.


Oh Heer die in den heem'len zijt
U gaf mij eens dit leven.
Maar op een dag komt ook mijn tijd.
Want het leven duurt maar even...

Amen..................

Geen opmerkingen: