zaterdag 20 oktober 2007

Songtekst "Maar gelukkig was daar jij"

melodie: If tomorrow never comes - Garth Brooks

Dit nummer heb ik ooit geschreven voor een "close friend" die in haar leven een paar liefdes heeft gehad, maar op den duur steeds weer stukliepen. Ze heeft uit die huwelijken een drietal lieve kinderen overgehouden die ze koestert als haar meest waardevolle bezit. En dat zijn ze ook want ik ken ze persoonlijk, en een tweetal van hen woont inmiddels al samen.
Inmiddels heeft ze alweer een aantal jaren een gelukkige relatie met iemand die mij ook zeer na staat, en ook het nodige heeft beleefd. En dus eigenlijk voor hen, is dit nummer....

"Gelukkig was daar jij"

De liefdes die ik had, waren oprecht althans voor mij
maar dan komt daar het moment waarop je zeker weet, het is voorgoed voorbij.
En dan sta plots alleen, met alleen de kinderen en de pijn
Alleen zij geven het antwoord op de vraag die luid, zal er een morgen zijn.

Refrein:

Maar gelukkig was daar jij
met je lieve lach en je verleden
de hemel kreeg een beetje kleur
je gaf mijn leven weer die fleur
die ik angstvallig had vermeden.
Ook voor de kinderen ben je daar
niet zozeer als vader, maar meer als vriend.
En ook al zijn ze goed gebekt
worden behandeld met respect
je hebt mijn liefde echt verdiend

Het leven vliegt aan je voorbij
terwijl gedachten soms nog stilstaan
En teruggaan naar die tijd die je normaal vermijdt
die oude wonden openreit.
En dan staar je in het niets
in je gedachten ver van hier.
En dan laat je jezelf gaan, dan valt opeens die traan
staat de deur plots op een kier.

refrein:

Maar gelukkig was daar jij
met je lieve lach en je verleden.
De hemel kreeg een beetje kleur
je gaf mijn leven weer die fleur
die ik angstvallig had vermeden.
Ook voor de kinderen ben jij daar
niet zozeer als vader, maar meer als vriend
En ook al zijn ze goed gebekt
worden behandeld met respect
je hebt mijn liefde echt verdiend

Ik hoop dat het zo goed blijft gaan
dat wij eens voor het altaar staan.
Tot dan blijf jij mijn ware vriend

Geen opmerkingen: