zaterdag 27 oktober 2007

voor Loesje

Dit nummer heb ik geschreven voor ons dochtertje Marloes. Marloes werd geboren op 17 Dec. 1990, en overleed 8 dagen later op eerste kerstdag. Kerst zal voor ons nooit meer hetzelfde zijn, zoals je zult begrijpen, maar die acht dagen koesteren we nog altijd, en zullen we altijd blijven doen. Ook de steun van broer en zusters zullen we nooit vergeten.
Ik heb altijd al de intentie gehad om een lied te schrijven over "ons Loesje", maar op de één of andere manier heb ik nooit de juiste melodie kunnen vinden.
Tot de dag dat ik op zoek was naar de schrijver/zanger van het nummer "lit jim gean Friezen".
En toen ik dus aankwam op de homepage van Frieslands grootste en beste troubadoer Gurbe Douwstra, en de mediaplayer het nummer "foar Sybe" speelde, werd ik even stil. Ik heb het nummer denk ik wel 20 keer achteréén gespeeld, en een half uur later had ik de hele tekst van "voor Loesje" in mijn witte boekje. Ik heb daarna ook nog een aantal malen gemaild met Gurbe, en hem de tekst laten lezen, en heb hele leuke en prettige reactie's van hem mogen ontvangen. Gurbe, nog heel erg bedankt daarvoor, en je zult in Drenthe tenminste één fan blijven houden,haha.
Voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar het lied dat mij als een mokerslag raakte, raad ik aan om even naar http://www.gurbedouwstra.nl/ te gaan en in de playlisthet nummer "foar Sybe" te spelen. En lees na een paar keer luisteren, deze tekst er dan eens bij.

voor Loesje

Ik zou zo graag nog even bij je zijn
je nog even in mijn armen willen sluiten.
Met je wiegen tot je slapen zou
nog een zoentje op je wang, heel gauw
Ik zou zo graag nog even bij je zijn.

Ik zou zo graag nog even bij je zijn
je nog even in mijn armen willen sluiten.
Zo broos, zo onvoorstelbaar klein
Je ging, en al wat bleef was pijn
Ik zou zo graag nog even bij je zijn

instr. couplet

Ik zou zo graag heel even met je praten
Willen zien, hoe jij was opgegroeid
Jouw woeste puberaal gedrag
jouw huilbui, en jouw gulle lach
Hoe jij als tienermeid was opgegroeid.

Ik zou zo graag die dingen willen weten
Die dingen die het leven jouw nooit bood
Bestaat de kans dat wij elkaar weer zien
na het allerlaatst couplet misschien
Is er werkelijk een leven na de dood.

instr. couplet

Ik zou zo graag nog even bij je zijn
Je nog even in mijn armen willen sluiten.
Met je wiegen tot je slapen zou
nog een zoentje op jouw wang, heel gauw
kon ik nog maar héél even bij je zijn

Geen opmerkingen: